Zaterdag 31 augustus t/m dinsdag 3 september 2024

De kermis in de Hensbroek is elk jaar weer een groot feest! Het begint al op zaterdag 31 augustus met het Waterspektakel (vanaf 13:30 uur) en de traditionele viswedstrijd (vanaf 18:30 uur). Op maandag 2 september start om 09:00 uur de Kinderkermis op het schoolplein van basisschool De Ark en kunnen de ‘grote kinderen’ zich ’s middags uitleven tijdens de Volksspelen (vanaf 13:30 uur). Daarnaast is er altijd een boel gezelligheid in ’t Springend Paard waar gefeest wordt tot in de kleine uurtjes.

De openingstijden van de kermis zijn:

• zaterdag 31 augustus: 15:30 uur
  • zondag 1 september: 14:00 uur
  • maandag 2 september: 14:30 uur
  • dinsdag 3 september: 14:30 uur

Het programma van ’t Springend Paard volgt z.s.m.

Het hele kermisprogramma ziet er dit jaar als volgt uit:

Zaterdag 31 augustus: WATERSPEKTAKEL.
Start om 13:30 uur op de Koggenwaardbaan (de ijsbaan).
Deze middag staat in het teken van water, snelheid en behendigheid! Vanaf de leeftijd dat je kan rennen tot en met groep 8 mag je in de categorie ‘basisschooldeelnemers’ meedoen. Scoor zoveel mogelijk punten door de hindernissen zo goed en snel mogelijk af te leggen. Glijden, klimmen, rennen en gooien. Het zit er weer allemaal in dit jaar. De winnaars verdienen een zakcentje voor de kermis. Na afloop staat er limonade en een zakje chips klaar. Zoals elk jaar is deelname gratis.

LET OP: dit jaar is de jeugd van het voortgezet onderwijs (t/m 16 jaar) ook weer welkom om met elkaar de strijd aan te gaan tijdens het Waterspektakel. Deze ‘Old Star Klasse’ kan vanaf 15:00 uur beginnen met hun strijd voor een plek op het podium (en extra kermisgeld).

Inschrijven voor beide categorieën vanaf 13:15 uur (‘Old Star’ categorie uiterlijk voor 15:00u)

Zaterdag 31 augustus: VISWEDSTRIJD.
Start om 18:30 uur aan de Dorpsweg (t/o bollenbedrijf familie Van Schagen – huisnr. 168).

Iedereen kan gratis meedoen aan de viswedstrijd aan de Dorpsweg. Bij deze wedstrijd gaat het erom zoveel mogelijk centimeters aan vis te vangen. Daarvoor wordt alle gevangen vis gemeten door onze ‘vismeesters’ en de lengtes worden bij elkaar opgeteld. De vissen worden daarna teruggezet. De prijsuitreiking is direct na afloop van de viswedstrijd, om 19:30 uur.

Er zijn prijzen te winnen in vier leeftijdsgroepen: Benjamin, midden, eind en ´van school af’.
En… iedereen dingt mee naar de prachtige ‘Grootste Visbokaal’!

Maandag 2 september: KINDERKERMIS.
Start om 09:00 uur op het schoolplein van basisschool De Ark.

Een mooie traditie in ons dorp, de Kinderkermis! Groep 7 en 8 van basisschool De Ark organiseren leuke en uitdagende spelletjes voor de jongere kinderen, waarmee ze altijd prijs hebben. Alle (groot)ouders zijn welkom voor koffie/thee en wat lekkers.

De bonnenvellen voor gratis kermisattracties, -spelletjes en iets lekkers worden deze dag op school uitgedeeld. LET OP: kinderen die wel in Hensbroek wonen, maar niet op De Ark zitten, kunnen een gratis bonnenvel aanvragen bij Chris van Baar (‘t Ouwe Hof 35 / 0226-755665 / 06-12957938).

Maandag 2 september: DE VOLKSSPELEN.
Start om 13:30 uur op de Koggenwaardbaan (de ijsbaan).
De Volksspelen staan altijd garant voor sensatie en plezier en zijn georganiseerd voor iedereen tussen de 18 en 108 jaar. In duo’s (die ter plaatse worden gemaakt) doe je mee aan een uitdagend, grappig en kort parcours. Natuurlijk met een groots competitie-element en prijzen om te winnen. Zorg dat je erbij bent! Inschrijven kan vanaf 13:15 uur.